Cele kursu
- Poznanie narzędzi radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas sprzedaży
- Zdobycie wiedzy na temat prowadzenia kolejnych etapów procesu sprzedaży
- Zdobycie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
Dla kogo?
- Osoby zajmujące się sprzedażą i obsługą klienta
Program kursu
-
Ogólne zasady sprzedaży
- Jakie są „złote reguły” rządzące sprzedażą
-
Kompetencje sprzedawcy
- Kim ma być sprzedający? Jakie kompetencje są mu potrzebne?
- Obalanie mitów na temat sprzedawców
-
Etapy procesu sprzedaży
-
Etap wstępny – rozpoczęcie rozmowy sprzedażowej:
Jak ważne jest pierwsze wrażenie osoby kupującej, nie dotyczy to tylko wizerunku sprzedawcy, liczy się ogólne wrażenie, miejsce, sposób wypowiadania się, łatwość dostępu itp.
-
Etap analizy potrzeb:
Aby zaproponować klientowi dany produkt, sprzedający powinien rozpoznać potrzeby klienta, w innym przypadku propozycja sprzedaży może być nieudana. To bardzo ważny, a często zaniedbywany temat
-
Etap rozwiązywania problemów klienta i prezentowania oferty:
Rozpoznanie problemów klienta, jeśli można je rozwiązać za pomocą oferowanego produktu lub usługi, oznacza 100% szansę na sprzedaż. Wówczas etap prezentowania oferty stanowi formalność
-
Etap rozwiewania zastrzeżeń i finalizowania sprzedaży:
W większości przypadków, zainteresowani klienci będą zgłaszali zastrzeżenia do produktu, jego ceny itp. Nie należy z tym walczyć, ale można zastrzeżenia wykorzystać dla swoich celów i sfinalizować dzięki nim szybciej sprzedaż
-
-
Obsługa klienta
- Kiedy klient jest zadowolony, a kiedy nie?
- Co sprawia, że czuje się obsłużony profesjonalnie, a kiedy mu tego brakuje?
- Jakie typy klientów można spotkać i jak z nimi rozmawiać?
- Jakie są trudne sytuacje w kontakcie z klientem, jak sobie z nimi radzić?
Kurs prowadzą nasi doświadczeni trenerzy: Małgorzata Kośmicka oraz Sławomir Kośmicki
Jakie korzyści dla uczestnika?
- Zwiększenie skuteczności sprzedaży
- Praktyczny trening kontaktów z klientem
- Lepsze radzenie sobie z zastrzeżeniami i trudnymi sytuacjami
- Lepsze zrozumienie klientów
Czas trwania, miejsce
6 dni po 8 godzin (9-17:00)
Kurs realizowany w ramach trzech zjazdów w siedzibie naszej firmy lub w innym preferowanym przez Państwa miejscu
Nasz adres: Poznań, ul. Wojskowa 6 apt. B7
Bliższe informacje oraz zapisy:
Lidia Walczak
e-mail: l.walczak@navigator.com.pl
tel. 796 021 533