Cele kursu
- Poznanie narzędzia DiSC® wspomagającego proces sprzedaży
- Zdobycie wiedzy na temat postępowania z różnymi stylami zachowań
Dla kogo?
- Osoby zajmujące się sprzedażą i obsługą klienta
Program kursu
Dzień 1: Wprowadzenie do Modelu DiSC®
- Powitanie i przedstawienie planu szkolenia
- Omówienie modelu DiSC® – czym jest i jak działa
- Prezentacja czterech stylów zachowań: Dominacja, Wpływ, Stałość, Sumienność
- Mocne strony w sprzedaży w oparciu o DiSC®
- Wskazówki do rozwoju w roli sprzedawcy dla poszczególnych stylów DiSC®
- Ćwiczenia interaktywne: Rozpoznawanie własnych stylów DiSC®
- Mój styl sprzedaży
- Moja wartość dla organizacji sprzedażowej
- Dyskusja grupowa: Jak style DiSC wpływają na sprzedaż detaliczną
- Naucz się odczytywać styl swojego klienta i odpowiednio reagować
- Jak dostrzegać i uwzględniać różnice między klientami
- Jak rozpoznać style DiSC® u klientów
- Wskazówki dotyczące odczytywania ludzi
- Style kupowania
- Źródła motywacji Twoich klientów
- Propozycje interakcji z przedstawicielami stylów DiSC®
- Wyzwania w kontakcie z klientem o stylu D, i, S, C
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Ćwiczenia praktyczne: Symulacje sprzedaży dla stylów D, i, S, C
- Sesja informacji zwrotnych
- Studium przypadków: analiza rzeczywistych sytuacji sprzedaży
Dzień 2: Budowanie relacji w oparciu o style DiSC® w praktyce
- Dopasowanie podejścia sprzedażowego do stylu klienta
- Jak budować trwałe relacje sprzedażowe
- Klucze do relacji z przedstawicielami stylów DiSC®
- Symulacje rozmów
- Sesja informacji zwrotnych
- Siedem etapów procesu sprzedaży (planowanie, otwarcie, rozmowa przygotowawcza, prezentacja, reagowanie na wątpliwości, uzyskanie zaangażowania, obsługa)
- Scenki na poszczególnych etapach
- Feedback i wspólna analiza wyników ćwiczeń
- Powtórzenie – Interakcja między sprzedawcą a nabywcą
- Style kupowania w praktyce
- Indywidualne plany rozwoju: Jak wykorzystać DiSC® w codziennej pracy sprzedawcy
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Podsumowanie szkolenia
Kurs prowadzą nasi doświadczeni trenerzy: Małgorzata Kośmicka oraz Sławomir Kośmicki
Jakie korzyści dla uczestnika?
- Zwiększenie skuteczności sprzedaży
- Praktyczny trening kontaktów z klientem
- Lepsze radzenie sobie z zastrzeżeniami i trudnymi sytuacjami
- Lepsze zrozumienie klientów
Czas trwania, miejsce
2 dni po 8 godzin (9-17:00)
Kurs realizowany w siedzibie naszej firmy lub w innym preferowanym przez Państwa miejscu
Nasz adres: Poznań, ul. Wojskowa 6 apt. B7