Przejdź do treści

lean manufacturing
i teoria ograniczeń

i te



    Lean Manufacturing – czym jest?

    Lean Manufacturing to sposób na większe zyski w firmie poprzez dogłębną analizę zachodzących procesów, eliminację strat i utrzymanie wymaganej jakości produktów.

    • Zmniejszają się dochody i poszukujesz mądrych oszczędności
    • Efektywność produkcji jest poniżej Twoich oczekiwań
    • Wzrastają koszty wytwarzania wyrobów
    • Wzrastają koszty magazynowania
    • Wzrastają koszty transportu
    • Pojawia się więcej reklamacji
    • Zmniejsza się motywacja pracowników
    • Piętrzą się problemy w różnych działach firmy
    • Wzrasta frustracja z powodu nieuporządkowania procesów

    Czy tak być musi? Odpowiedź na to jest prosta – NIE! Wystarczy sięgnąć po rozwiązania, które proponujemy w zakresie Lean Manufacturing

    Korzyści dla klientów

    Korzyści, jakie można osiągnąć korzystając z wdrożenia zasad Lean manufacturing w swojej firmie to:

    • Uwolnienie kapitału poprzez oszczędności i minimalizację strat
    • Zwiększenie efektywności produkcji i usług
    • Większe zaangażowanie pracowników
    • Usprawnienie procesów

    Lean Manufacturing nie oznacza dla firmy większych kosztów, ale wręcz przeciwnie ich ograniczenie i wniesienie do firmy wartości dodanej. Takimi wartościami mogą być:

    • Zwiększenie motywacji pracowników
    • Zmniejszenie strat produkcyjnych
    • Zwiększenie wydajności pracy
    • Zmniejszenie wysiłku

    Lean to przede wszystkim praktyka i obserwacje. Aby wdrożenie Lean było efektywne najlepiej dokonywać go wspólnie poprzez pracę w zespołach roboczych składających się z kluczowych pracowników i konsultantów.

    • Praktyka pokazuje, że najbardziej efektywnym sposobem na podniesienie wydajności procesów jest wspólna praca oparta na wiedzy klienta o swoim biznesie oraz know-how doradcy
    • Nasza współpraca jest procesem bazującym na sekwencji działań ułożonych w logiczną całość.

    Wiele firm naraża się na poważne kłopoty ze względu na brak uporządkowania procesów biznesowych w swojej firmie. Aby je wyeliminować wystarczy wprowadzić następujące metody:

    • 5S (segregacja, systematyzacja, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina)
    • Analiza start (np. FMEA, DMAIC, 5x why, Diagram Ishikawy, Pareto)
    • Eliminacja strat (zgodnie z filozofią Lean)
    • SMED (szybkie przezbrojenie)
    • Pull czy Push (produkcja pod konkretne zamówienie, czy „na magazyn”)
    • Kaizen (wprowadzanie nowych rozwiązań)

    Często firmy próbują zdobywać rynek obniżając ceny, „bo tak robi konkurencja”. Można osiągnąć więcej poprzez podniesienie wydajności i zniwelowanie strat we wszystkich obszarach bez strat na jakości.